پخش عمده لوازم قنادی و شیرینی پزی

پخش و توزیع لوازم قنادی و شیرینی پزی درجه یک

پخش عمده لوازم قنادی و شیرینی پزی

پخش و توزیع لوازم قنادی و شیرینی پزی درجه یک

مشخصات بلاگ

لوازم قنادی و شرینی پزی پاتیس
پخش و توزیع لوازم قنادی و شیرینی پزی درجه یک به سراسر ایران با بهترین کیفیت و بهترین قیمت
شماره تماس : 09917021954

بایگانی

طرز تهیه دونات خانگی خوشمزه

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ

دستور پخت خوشمزه ترین “دونات” خانگی

How to make donuts



برای تهیه “دونات” بازاری پفکی در منزل اگر طبق دستور العمل و با رعایت نکات گفته شده پیش بروید بدون شک می توانید این شیرینی را به سادگی تهیه کنید.
شیرینی دونات خانگی بسیار خوشمزه می باشد و از جمله محبوب ترین شیرینی ها در جهان می باشد که در کشورهای مختلف با دستور تهیه های گوناگون تهیه می شود ، با ما همراه باشید تا با 2 روش تهیه دونات خونگی را برای شما آموزش دهیم.



دستور تهیه دونات خانگی (روش اول):

 


در دستور تهیه اولیه از مخمر برای تهیه خمیر دونات استفاده شده است.

مواد لازم دونات خانگی
با مقدار مواد ذکر شده می توانید در حدود 8 الی 9 عدد دونات تهیه کنید.

 

مواد لازم برای دونات

 


مواد لازم    مقدار لازم
شکر    4 قاشق غذاخوری
کره    50 گرم
تخم مرغ    2 عدد
نمک    نوک قاشق غذاخوری
مخمر    1 قاشق غذاخوری
شیر ولرم    یک لیوان
آرد    700 گرم
شکلات و ترافل    برای تزئین
روغن    به میزان لازم

How to make donuts
طرز تهیه دونات :

 


مرحله 1

ابتدا نصف لیوان آب گرم را درون ظرف مناسبی بریزید و سپس یک قاشق مخمر را اضافه کنید و سپس یک قاشق چایخوری شکر را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم و حدود 15 الی 30 دقیقه در محیط گرم نگهداری میکنیم تا آماده شود.

مرحله 2

یک ظرف دیگر برداشته و 2 عدد تخم مرغ را در آن می شکنیم و با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن عوض شود و سپس 3 قاشق شکر و مقدار کمی نمک را اضافه میکنیم و دوباره شروع به زدن آن می کنیم ( حدود 3 دقیقه) و سپس کره به دمای محیط رسیده را اضافه میکنیم.

مرحله 3

در این مرحله شیر ولرم را اضافه میکنیم و مقداری هم می زنیم و سپس مخمر آماده شده را اضافه میکنیم و دوباره مدتی هم می زنیم و بعد از آن آرد را کم کم از صافی رد می کنیم و به مواد اضافه میکنیم و هم می زنیم، توجه داشته باشید که آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا متوجه میزان کشسانی و غلظت خمیر شوید.

مرحله 4

وقتی غلظت خمیر را مناسب دیدید آن را از ظرف خود بیرون بیاورید و روی تخته کار خود ورز دهید و آن را تا جایی ورز دهید که چسبندگی خود را از دست دهد و به دست و میز کار شما نچسبد.

سپس آن را گرد کنید و درون ظرف که کف آن چرب شده است قرار دهید و سپس مقداری روغن روی خمیر بریزید و روی ظرف را یک پارچه تمیز بکشید و در محیط گرم حدود 45 الی 60 دقیقه استراحت دهید.

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، بافت خمیر نرم و پوک می شود و مقداری چسبنده می شود و نیاز است که شما آن را از ظرف خارج کنید و روی میز کار که مقداری آرد روی آن است دوباره ورز دهید و توجه کنید که آرد زیاد استفاده نکنید تا بافت آن را سفت نکند.

سپس یک سینی را برمی داریم و مقداری کف آن را چرب می کنیم و سپس با استفاده از قالب مخصوص دونات که وسط آن سوراخ دارد خمیر دونات یک اندازه و یک شکل درست میکنیم البته این کار را هم می توان بدون قالب انجام داد فقط ممکن است اندازه و شکل زیبایی نداشته باشد.در آخر هم روی سینی یک پارچه می کشیم و دوباره حدود 30 دقیقه به خمیر استراحت می دهیم.

مرحله 5

مقداری روغن درون تابه ای می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود و سپس خمیر دونات را درون تابه قرار می دهیم و وقتی یک طرف آن سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد و در آخر کنار می گذاریم تا روغن اضافی آن کشیده شود.

مرحله 6

برای تزیین دونات می توانید از شکلات تخته ای ذوب شده و همچنین از ترافل های رنگی استفاده کنید.


دستور تهیه دونات خانگی (روش دوم):

 


مواد لازم درست کردن دونات پفکی
آرد:نیم کیلو
شکر :100 گرم
خاکه قند :200 گرم
ماست غلیظ :1 پیمانه سرخالی
تخم مرغ :2 عدد
روغن آبکرده :100 گرم
دارچین :2 ق س
بیکینگ پودر :2 ق م
جوش شیرین :1/2 ق م
نمک :1/2 ق چ


روش پخت دونات خانگی

 


مرحله اول : 

ابتدا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا کاملا رنگشان سفید شود.

مرحله دوم :

در ظرف دیگری بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین را در ماست میریزم و حل میکنیم و این مایه را به مایه تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم

مرحله سوم :

سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق یا لیسک هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند ، خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان  باشد و نه زیاد سفت و خشک.

مرحله چهارم : 

در این مرحله روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود. 

 مرحله پنجم :

بعد از استراحت کردن خمیر ، روی یک میز یا سطح صاف مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار میدهیم . خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش میدهیم .اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را بردارید.

مرحله ششم :

دریک ظرف گود مقداری زیادی روغن بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بریزید تا دو طرف آن سرخ شود.

مرحله آخر طرز تهیه شیرینی دونات :

وقتی دونات ها پف کردند و طلایی رنگ شدند از داخل روغن بر میداریم و داخل صافی قرار میدهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را هم مخلوط میکنیم و روی دو طرف دونات ها می پاشیم . برای تزیین هم میتوانید از  پسته خرد شده و یا شکلات ذوب شده استفاده  کنید.

 

نکات تکمیلی در مورد دونات

 


دونات جزو کیک و شیرینی - کلوچه و کوکی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 3 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5دقیقه میباشد .
دونات را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 10 نفر مناسب میباشد .

 

How to make donuts

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۵
پخش کننده عمده لوازم قنادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی